Je 9.12.2019 a přišla nám zpráva od Lukáše Blažčíka, jednatele a spolumajitele Way4Life s.r.o.. 11.12. se scházíme a o 14 dní později už spouštíme kampaň na fitness výzvu, která přinese o 154,37 % vyšší obrat než předchozí výzva, která proběhla o měsíc dříve. Zajímá vás, jak se nám to povedlo? V této případové studii odhalujeme veškeré postupy, a na konci najdete 3 konkrétní tipy, díky kterým můžete svůj marketing vylepšit ještě dnes.
Co říká Lukáš na naši spolupráci?
Lukáš Blažčík - Way4Life s.r.o.
Taky chcete konečně prorazit?
Neutrácejte své peníze zbytečně. Zdarma pro vás vypracujeme kompletní audit, abyste věděli, jak posunou váš marketing na další level.
Společnost Way4Life s.r.o. je projekt Lukáše a jeho manželky Katky, a společně provozují několik webů. Naši spolupráci jsme začali na webu KatyBlazcikova.cz, kde Katka již 7 let radí ženám, jak upravit svůj životní styl pro maximální zdraví a vnitřní sílu. Katka bojuje proti stereotypům drastických diet, což nám bylo sympatické, a tak jsme si na spolupráci plácli.
Jak jsme na to šli
1. Analýza
Abychom byli schopni pomoct, musíme nejdříve vědět, s čím pracujeme. Zanalyzovali jsme tedy veškeré marketingové aktivity a nastavení. Díky skvělé práci klienta jsme měli k dispozici všechna data, která jsme potřebovali. Zajímalo nás, jak/kam/kde se propagovalo, jaké to mělo výsledky, jaká publika máme k dispozici, jestli jsou správně nastavené údalosti pro měřící kódy apod.
2. Strategie
Jakmile jsme měli kompletní přehled o práci klienta a vstupních datech, vrhli jsme se na přípravu strategie. Stanovili jsme hlavní marketingový kanál, kterým se stal Facebook, spočítali ideální rozpočty, připravili publika, vymysleli kreativy, apod.
3. Implementace
Kampaně jsme nasadili do Business Manageru a denně dle výsledků optimalizovali pro maximalizaci prodeje.
Facebook - krok za krokem
1. Publika
Nejdříve jsme si svá publika potřebovali otestovat. Vytvořili jsme tedy 8 publik, ve kterých jsme viděli díky analýze největší potenciál.
Remarketing – remarketingová publika, která se skládala z kombinací několika události (např. návštěvnost, vyplnění e-mailu před výzvou apod.), různých navštívených stránek a také různých dob od provedené události.
Akvizice – publika rozdělená dle zájmů, široká publika (ohraničená jen věkem a pohlavím), podobná/lookalike publika (podobní lidé těm, kteří již v minulosti nakoupili) a publika těch, kteří již interaktovali s některým z příspěvků na sociálních sítích, ale neprovedli žádnou z námi požadovaných událostí na webu.
2. Optimalizace
Cílem bylo zvýšit počet prodaných e-booků. Jasným krokem tak bylo optimalizovat sady kampaně na konverze – nákupy.
3. Kreativy
Do ostré kampaně se probojovaly 3 kreativy, které jsme dále testovali a dle výsledků optimalizovali. Kreativy jsme postavili na benefitech e-booku/výzvy (změna postavy, výhry ve výzvě…), recenzích, sociálního schválení (počet těch, co se již do výzvy přidali), FOMO (vstup do výzvy je časově omezený) a důkazu (proměny těch, co se již výzvy zúčastnili v minulosti).
*kreativa = výsledný příspevěk, který na FB vidíte
Tip! Netestujte pouze různé obrázky a texty, ale zkuste v každé kreativě využít jiný formát reklamy. Nejlepších výsledků zpravidla dosahují formáty obrázku a videa. E-shopy také nesmí zapomínat na carouselový formát.
Takže jaké výsledky kampaně přinesly?
S ohledem na klientovo přání nebudeme zveřejňovat počet prodaných e-booků, ale můžeme vám prozradit, že oproti předchozí výzvě, která proběhla v listopadu 2019, se jejich prodej zvedl o 154,37 %. Z celkového počtu prodaných e-booků v této výzvě jich bylo 66 % prodáno právě přes naše FB kampaně, a ty měly návratnost investice 10,29 x / PNO 9,71 %.
Spolupráce se tedy vydařila na jedničku a následně jsme ji rozšířili i mezi další projekty, společně dále rosteme a ještě toho spoustu připravujeme. 🙂
Díky perfektní práci klienta máme skvělá vstupní data a obsah, s čímž je radost pracovat a na našich výsledcích to má obrovský podíl. I ten nejlepší marketing totiž prodeje nikdy nenakopne, pokud máme nefunkční produkt, nekonverzní web nebo špatný obsah.
Tipy a triky
1. Pozor na zrádné tlačítko "Propagovat" na FB
Používání tohoto tlačítka je asi nejčastější neřestí, na kterou při přebírání klientských účtů narážíme. Tuto možnost Facebook vytvořil proto, aby byl reklamu schopen vytvořit úplně každý (čtěte – aby více firem na Facebooku utrácelo peníze). Důvody, proč ho nepoužívat, by vydaly na celou knížku, ale my vám řekneme alespoň ty hlavní.
- Nemožnost kampaně optimalizovat na konverze (nákupy, sběr kontaktů…) a vybírat z dalších klíčových účelů, které chceme, aby reklama plnila.
- Velmi omezené možnosti cílení – Možnost výběru demografických údajů, zájmů a pár dalších metrik rozhodně ke kvalitní propagaci nestačí.
- Nelze testovat různá publika a jiné kreativy. Bez testování nikdy nezjistíte, které publikum a která reklama jsou vaším zlatým grálem.
- Nemůžete využívat dynamický obsah.
2. Využijte síly sociálního schválení
Představte si to na příkladu: Jdete do nákupního centra a v jednom obchodě uvidíte davy lidí a druhý obchod zeje prázdnotou. Do kterého půjdete? Pokud nejste extrémní introvert, nejspíš půjdete do toho, před kterým je fronta. Ať chceme nebo ne, náš mozek si totiž automaticky z velké části dělá názor na základě rozhodnutí ostatních lidí.
Nebojte se proto svým potenciálním zákazníkům prezentovat data, která pro vaší cílovou skupinu a váš produkt dávají smysl. Skvělým příkladem je Alza a její banner u každého produktu “Tento produkt si momentálně prohlíží X lidí”.
3. Používejte jasnou výzvu k akci
Zní to samozřejmě, ale drtivá většina inzerentů na to zapomíná. V reklamě musíte jasně vyjádřit, co chcete, aby lidi po shlédnutí reklamy udělali. Například pokud je vaším cílem získat nákupy nebo předplatné, použijte fráze jako „kupte ihned“ , „objednejte ještě dnes“ nebo „zaregistrujte se“. Chcete například získat jejich názor? Využijte konkrétní fráze jako “Napište nám do komentáře..”.
Tak co, nalákali jsme vás?
Rádi vám taky pomůžeme ke splněnému snu. Stačí se nám ozvat a my už to s vámi rozjedeme.
Co o nás říkají další klienti
Milan Chaloupka - Estetika Chaloupková s.r.o.
Ing. Miloš Fürst - majitel firem ILV
Přečtěte si také naše další případové studie
Případová studie Fasardi.cz
Jak jsme za 7 měsíců zvýšili tržby eshopu Fasardi.cz o 1321 %
Případová studie Lunzo.cz
Jak jsme za dva roky z nuly vybudovali eshopu Lunzo roční obrat 100 milionů Kč a pomohli expandovat do 3 zemí.